Johann Wolfgang von Goethe sa "Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde, og - om mulig - si et par fornuftige ord"... I denna bloggen tenkte eg å kvar dag (om mulig) legge ut eit innlegg som fyller minst eit av desse punkta.
Viser innlegg med etiketten Lars Saabye-Christensen. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Lars Saabye-Christensen. Vis alle innlegg
fredag 21. juli 2017
VINGENATT DIKT 18 AV 20...
de døde
står ved en annen bredd
lenket til det lys
vår erindring er bygget av
Lars Saabye Christensen
tirsdag 2. juni 2015
Lars Saabye-Christensen har skrevet diktet eg legg ut i dag...
Far på kjøkkenet
far på kjøkkenet, morgen
han dekker fremdeles på til to
han synes hun fortjener det
dessuten blir det mindre ensomt
på den måten
det er som om hun kunne komme
hvert øyeblikk, sette seg
og tenne lyset mellom dem
akkurat slik hun pleier
slik hun pleide
han dekker fremdeles på til to
han dekker på til henne
med kjærlighet i hvert bestikk
Lars Saabye-Christensen
far på kjøkkenet, morgen
han dekker fremdeles på til to
han synes hun fortjener det
dessuten blir det mindre ensomt
på den måten
det er som om hun kunne komme
hvert øyeblikk, sette seg
og tenne lyset mellom dem
akkurat slik hun pleier
slik hun pleide
han dekker fremdeles på til to
han dekker på til henne
med kjærlighet i hvert bestikk
Lars Saabye-Christensen
Abonner på:
Innlegg (Atom)